وضعیت کاربر : مهمان

بازگشت :

محصولات

|

وسایل حمل و نقل در فیلیپین

معرفی کامل وسایل حمل و نقل در فیلیپین و مانیل سفر با قطار و ماشین در فیلیپین و مانیل مترو و قطارهای زیر زمینی در مانیل اتوبوس و شاتل تاکسی موتور

جهان در کیف

سفر در داخل فیلیپین با هواپیما

چون فیلیپین یک مجمع‌الجزایر است، آسان‌ترین راه برای جابجایی بین جزایر، هواپیما است. خطوط هوایی فیلیپین (از جمله شرکت خواهر آن پال اکسپرس)، سیبو پاسیفیک، پروازهای داخلی زیادی دارند که خط ارتباط بسیاری از شهرهای اصلی با مانیل و سیبو هستند، در حالی که ایر آسیا و تایگر ایروِیز نیز مقصدهای فرعی را پوشش می‌دهند. چند شرکت حمل و نقل کوچک‌تر نیز وجود دارند که به مقاصد تفرجگاهی (نظیر آمان‌پولو در پالاوان) و همین طور مقصدهای دورافتاده‌تر پرواز می‌کنند. در حالی که برای پرواز به شهرهای بزرگ‌تر از هواپیمای جت استفاده می‌شود، اما در بسیاری از مقصدها و مسیرهای کمتر شلوغ، از هواپیماهای دارای پروانه استفاده می‌شود. برخلاف اغلب کشورهای دیگر، ساختمان پایانه تنها برای مسافران است (و همچنین کارکنان فرودگاه و خطوط هوایی). شما برای ورود باید پرینت رزرو پرواز خود را ارائه کنید. علاوه بر بازرسی پس از ورود، در زمان ورود به پایانه نیز بازرسی امنیتی به عمل می‌آید.
نظر
جهان در کیف

سفر در داخل فیلیپین با قطار

راه آهن ملی فیلیپین (PNR) در حال حاضر دو سرویس بین‌شهری شبانه دارد: بیکول اکسپرس بین مانیل و ناگا (Naga)، کامارینه سور که در 29 ژوئن 2011 پس از پنج سال وقفه، کار خود را از سر گرفت و مایون لیمیتد (Mayon Limited) بین مانیل و لیگائو در آلبای. در آینده با نوسازی و پیشرفت شبکه‌ی راه آهن ملی فیلیپین، انتظار می‌رود سرویس‌های بیشتری اضافه شوند. سرویس قطار از نظر سرعت با اتوبوس قابل مقایسه است (یاد کندتر است، به خاطر تاخیر)، اما به مدد استفاده از واگن‌های هدیه شده از سوی ژاپن، راحت‌تر است. بیکول اکسپرس و مایون لیمیتد سرویس‌های یکسره نیستند: این قطار از توتوبان، ایستگاه اصلی قطار مانیل، قبل از رسیدن به ناگا، در چند نقطه در مترومانیل، لاگونا، کوئه‌زون و کامارینه سور توقف می‌کند (و آلبای قبل از رسیدن به لیگائو، در مورد مایون لیمیتد). سفر بین هر دو نقطه‌ای که این سرویس‌هایی در آنجا ارائه می‌شوند، امکان‌پذیر است و بلیت‌ها مبتنی بر مسافت هستند. بلیت برای کودکان زیر سه سال رایگان است. در حال حاضر چهار دسته سرویس در بیکول اکسپرس وجود دارد:
نظر